Δρ. Τριχώνας

Xειρουργός Oφθαλμίατρος

contact@retinaeyeclinic.gr

Πτερύγιο

Το πτερύγιο αποτελεί μια ινοαγγειακή «μεμβράνη» τριγωνικού σχήματος όπου αναπτύσσεται στον επιπεφυκότα και επεκτείνεται πέραν του σκληροκερατοειδικου ορίου προς τον κερατοειδή.

Συνήθως εμφανίζεται σε άτομα που διαμένουν σε θερμά κλίματα και πιστεύεται ότι η ανάπτυξή του οφείλεται στην έκθεση σε υπεριώδη ακτινοβολία καθώς και σε άλλους παράγοντες όπως η χρόνια ξηρότητα του οφθαλμού.

Συμπτώματα:

• Στους περισσότερους ασθενείς οι βλάβες είναι μικρές και ασυμπτωματικές και απλώς παρατηρούν τον ιστό αυτό οι ίδιοι στον καθρέπτη ή ο στενός τους κύκλος.
  • Σε ορισμένους ασθενείς μπορεί να παρατηρηθεί αίσθημα ξένου σώματος καθώς και ήπιος ερεθισμός και ερυθρότητα.
  • Οι ασθενείς που κάνουν χρήση φακών επαφής μπορεί να παρουσιάσουν συμπτώματα νωρίτερα καθώς ο φακός δεν εφάπτεται καλά στον οφθαλμό.
  • Σε πιο προχωρημένες περιπτώσεις μπορεί να προσβληθεί η όραση είτε λόγω παρεμπόδισης του οπτικού άξονα είτε λόγω πρόκλησης αστιγματισμού.
  • Μπορεί να παρατηρηθεί υποτροπιάζουσα φλεγμονή.

Θεραπεία:

• Σε ήπιες περιπτώσεις και σε ασθενείς που παρουσιάζουν συμπτώματα ερεθισμού συνήθως συστήνεται τοπική φαρμακευτική αγωγή καθώς και χρήση γυαλιών ηλίου, προκειμένου να ελαττωθεί το ερέθισμα για περαιτέρω ανάπτυξη του πτερυγίου.
  • Σε περιπτώσεις όπου το πτερύγιο είναι προχωρημένο και επηρεάζει την όραση ή δημιουργεί έντονη ενόχληση είτε αισθητικά είτε λόγω έντονης συμπτωματολογίας είναι απαραίτητη η χειρουργική εκτομή του υπο τοπική αναισθησία.
ΚΑΛΕΣΤΕ ΜΑΣ